Salezjańska Orkiestra Dęta Augustino > Wakacje 2009Dzisiaj jest 22-10-2019 godzina 19:54:20

Wakacje 2009

Jak każdego roku lato - to okres na zasłużony odpoczynek, zwłąszcza dla dzieci i młodzieży, którym po prawie rocznym okresie nauki należą się wakacje. Odpoczynek jest różny - jedni odpoczywają chodząc po górach, inni zażywają kąpieli, ale są i tacy, którzy wypoczynek łączą z realizacją swych pasji i zainteresowań.
Tak właśnie było w przypadku członków Młodzieżowej Orkiestry Dętej "Augustino" działającej przy parafii oo. Salezjanów pod wezwaniem św. Józefa w Przemyślu.
W okresie od 15 do 30 lipca 2009 r. członkowie wspomnianej orkiestry, w liczbie około 40 osób, przebywali na obozie szkoleniowo - wypoczynkowym w meiejscowości Kornatka w pow. Myślenice. Gościny udzieliła miejscowa szkoła podstawowa za zgodą lokalnych władz oświatowych, udostępniając pomieszczenia na wypoczynek zabawę i naukę. Organizatorem była parafia św. Józefa, a motorem całego przedsięwzięcia założyciel orkietry, opiekun, dyrygent a także dyrektor wspólnoty slezjańskiej - ks. Kaziemierz Skałka - zapalony entuzjasta wszystkiego co służy młodym.
Podczas obozu oprócz dość intensywnego doskonalnia warsztatu muzycznego był czas na wypoczynek. Dzień rozpoczynaliśmy uczestnictwem we Mszy św. - do miejscowego kościoła mieliśmy około 200 m. Po śniadaniu były zajęcia z instruktorami w poszczególnych sekcjach i tak do obiadu. Druga część dnia  - to rekreacja - basen, stadnina koni, grzybobranie, wycieczki piesze i autokarowe. Po kolacji jeszcze odrobina wspólnego muzykowania - łączenie utworów ćwiczonych przed południem, trochę czasu na sport i zabawę i od godz. 22.00 obowiązywała już cisza nocna. Czas bardo szybko upływał. W podzięce za gościnę podczas niedzielnych Mszy św. towarzyszyliśmy wiernym przy śpiewie pieśni. Ponadto w  ostatnią sobotę pobytu zaprosiliśmy mieszkańców miejscowości na wspólny muzyczny wieczór, w czasie którego podziękowaliśmy osobom, które przyczyniły się do tego, że mogliśmy ten wakacyjny czas spędzić bezpiecznie, szczęśliwie i bardzo pożytecznie.
W tym miejscu pragniemy jeszcze raz gorąco podziękować organizatorowi wakacyjnej przygody - ks. Kazimierzowi Skałce. Zintegrowani wróciliśmy do naszych domów, aby dalej rozwijać nasze muzyczne pasje, a naszą gra uświetniać uroczystości.